הקלטת שיחות באייפון באמצעות צד שלישי ואוטומטית באנדרואיד כולל שיחות Voip כמו וואטסאפ, טלגרם ודומותיהן
הקלטת שיחות באייפון אפשרית אך ורק דרך פתרונות צד שלישי. חברת אפל הוסיפה את האפשרות להקליט שיחות במכשיריה בדצמבר 2024 (מערכת הפעלה 18.1). אך, במדינות רבות בארצות הברית, בהן חוק האזנות סתר אוסר על הקלטת צד בשיחה ללא ידיעתו – בתחילת ההקלטה יישמע ביפ, דבר אשר מייתר בעצם את כל ערך הקלטת השיחה. בישראל של 2025 הקלטת שיחות היא פעולה פשוטה ביותר; אפליקציות, שירותי ענן, מרכזיות טלפוניה חכמה, PBX וכלים מבוססי VOIP המתעדים באופן אוטומטי את כל השיחות יחד עם חותמת תאריך וזמן. כל השיחות בכל מוקד שירות לקוחות מוקלט ונשמר לצרכים פנימיים. בדרך כלל לשיפור יכולות הצוות במכירה ו/או תמיכה ושירות לקוחות. בפוסט זה נרכז את כל הדרכים בהן ניתן להקליט שיחות – דרך סמארטפונים, מערכות טלפוניה מקצועיות, ואפילו שיחות דרך וואטסאפ, טלגרם וזום.
הקלטת שיחות היום, בשנת 2025 מאד פשוטה ואוטומטית באנדרואיד וקצת יותר מורכבת למשתמשי אייפון.
בעבר, בכדי להקליט שיחה הייתם צריכים לחבר מכשיר בגודל מיקרוגל לקו הטלפון אשר מקליט ע"ג קלטת (קסטה).
היום ניתן להקליט שיחות מכל מכשיר, בכל רגע, וללא לחיצת כפתור – באופן אוטומטי מלא.
המעבר מטכנולוגיה אנלוגית לדיגיטלית פתח אפשרויות חדשות לגמרי: הקלטה בענן, אחסון אוטומטי, תמלול הקלטות בזמן אמת עם AI, ניתוח תוכן השיחה וסנכרון עם מערכות CRM ונתוני לקוחות.
מערכות הקלטת שיחות (Nice) הפכו לכלי משמעותי בניהול ארגונים גדולים, בעיקר במוקדי שירות הלקוחות, מרכזיות IP ומערכות טלפוניה מבוססות ענן.
לצד העולם העסקי, גם המשתמש הפרטי מצא עצמו מאמץ כלים אלו, וכל זאת מבלי שביקש.
כתוצאה מכך לכל אדם המחזיק מכשיר אנדרואיד יש באמתחתו מערכת תיעוד אישית עם הגנה משפטית, תיעוד שיחות עם מוסדות או באמצעות תוכנת בקרת הורים לילדים.
מערכות VOIP כמו וואטסאפ, טלגרם וסיגנל לא כוללות לרוב פונקציית הקלטה מובנית, אך יש כיום תוכנות שיודעות להתמודד גם עם זה בצורה אוטומטית, שקטה וללא צורך בהתערבות המשתמש.
התפתחות מהירה זו מעלה גם שאלות אתיות וחוקיות, אך היא גם מראה עד כמה הקלטת שיחות הפכה לכלי שגרתי ונפוץ כמעט בכל תחום בחיים המודרניים.
הקלטה מובנית באייפון (iOS 18.1 + ו‑Apple Notes)
לקראת סוף 2024, עם השקת מערכת ההפעלה iOS 18.1, אפל הוסיפה פונקציה מובנית להקלטת שיחות טלפון ושיחות FaceTime קוליות, כולל תמלול אונליין ושימוש ב־Apple Intelligence לסיכומים והערות.
יחד עם זאת, התכונה אינה זמינה באזורים כמו אירופה ומזרח התיכון, ואלו המשתמשים באייפון בישראל נאלצים להפעילה על ידי שינוי אזור המכשיר לארה״ב.
יתרה מכך, במדינות מסויימות בארצות הברית לא ניתן להקליט שיחה ללא הסכמת שני הצדדים.
לכן, אפל עקפו זאת בהשמעת ביפ טורדני בעשר השניות הראשונות לשיחה. לדעתי שיטה זו לא אפקטיבית היות והצד השני מודע לעצם קיום השיחה ובכך ייזהר בלשונו.
iCaughtYou - פתרון הקלטה צד שלישי עם שיחת ועידה
אפליקציית iCaughtYou הושקה בינואר 2015 והחלה את דרכה כפתרון אפקטיבי לזיהוי מטרידים ממספרי טלפון חסויים.
השירות הפך, במהירות רבה, למועדף על ידי משתמשים רבים בישראל, ארצות הברית ובריטניה. לאחרונה, האפליקציה עברה שדרוג משמעותי וגם נבנה אתר חדש.
הקלטת שיחה נכנסת
קיבלתם שיחה? פתחו את האפליקציה ולחצו על כפתור ההקלטה האדום. תוך אלפית שניה תקבלו שיחה חוזרת ממערכת הקלטת השיחות של iCaughtYou – לחצו על מיזוג שיחה וזהו – השיחה מוקלטת באיכות אולפן.
הקלטת שיחה יוצאת
לפני ביצוע השיחה הכנסו ליישומון ולחצו הקלט. תקבלו שיחה – ענו לה ואז חייגו לאיש הקשר הרצוי ומזגו את השיחה לאחר שהוא ענה.
TapeaCall
אפליקציית TapeaCall הושקה בינואר 2013 והפכה, במהירות רבה, למועדפת על משתמשים רבים. הקלטת שיחות שווקה בהתחלה במחיר חד פעמי של 9.99 דולר ללא הגבלה.
כיום, ב 2025, האפליקציה נמכרה לחברה Avaya העולמית אשר מכרה אותה לחברה שלישית – Bending Spoons Operations.
מאז, המחיר צמח מ 9.99 דולר חד פעמי ל 59.99 לשנה והחל ממרץ 2024 המחיר המעודכן הוא 79.99דולר לשנה.
TapeaCall אשר נוצרה כאפליקציה נוספת בחברת TelTech של ארבעה שותפים, יהודים כמובן – מניו יורק.
הטכנולוגיה אשר הושקה בינואר 2013 היתה פשוטה למדי – אם אפל לא מאפשרת גישה למיקרופון המכשיר למה שלא נעשה זאת בצורה עקיפה באמצעות בשיחת ועידה.
איך עובדת הקלטת שיחה באייפון עם אפליקציית TapeaCall?
שיחות נכנסות: כאשר נכנסת שיחה שברצונכם להקליט, בשניה הראשונה למענה לחצו על כפתור הקלטה ומיד על כפתור מזג שיחות.
שיחות יוצאות: הפעולה הפוכה – לחצו על כפתור הקלטה ולאחר מכן הוציאו שיחה נוספת והתקשרו לאדם שתרצו להקליט.
מה קורה ברקע?
למעשה, אתם מצרפים צד שלישי לשיחה וכך ההקלטה אפשרית. היות ויש בשיחה זו שלושה צדדים אשר אחד מהם הוא שרת טכנולוגי מתקדם – הכל מוקלט.
הקלטת שיחה באייפון עם מכשיר חיצוני
Magmo Snap‑On Call Recorder הוא מכשיר הקלטה דיגיטלי קטן הנצמד לגב האייפון באמצעות מגנט ומקליט שיחות בלחיצה אחת – ללא צורך באפליקציות, אינטרנט או תשלום על מנוי חודשי ו/או דקות שיחה.
ברגע שמחליקים את המתג כלפי מעלה, המכשיר מקליט את השיחה ישירות מהרטט בטלפון דרך חיישן Piezo.
הקבצים נשמרים בפורמט Mp3 בזכרון פנימי מובנה של 32 GB המספיק לכ 500 שעות הקלטה. הורדת הקבצים בקלות דרך כבל USB לכל מחשב.
יתרונות
עצמאי לחלוטין: לא זקוק לאפליקציות, שירותים חיצוניים או רשת אינטרנט | הקלטת שיחה בקליק – אתחול בלחיצת מתג, קבצים מספריים עם תאריך ושעה | שטח אחסון גדול וקבצי MP3 שניתן להוריד בקלות למחשב | איכות שמע יחסית טובה: משתמשים מרבים לציין שקול ברור ונקי מרעש
חסרונות
תחושת החלקה: יש תלונות על החלקת המכשיר מהטלפון | רעש וקשקושים: תנועות קלות יכולים לייצר צלצולים או רעשי רקע | פלסטיק ושטח אחיזה מינימלי: מרגיש זול ובמקרה שהחיבור לא 100% ולכן השמע לא איכותי במיוחד.
למי זה מתאים?
מתאים במיוחד למשתמשים "כבדים": משתמשים עסקיים אשר מקליטים שיחות לעתים תכופות, חבר'ה אשר לא מסתדרים עם טכנולוגיה.
חוק הקלטת שיחות
החוק בישראל מאפשר להקליט את השיחה כל עוד לפחות צד אחד לשיחה מודע להקלטה, כלומר משתתף בה. משמעות הדבר היא שניתן להקליט שיחה ללא הצורך ליידע את הצד השני על כך ואין צורך לקבל הסכמה. יחד עם זאת, הקלטת שיחה שבה המקליט אינו צד בשיחה מוגדרת בחוק כ "האזנת סתר" והקלטה כזו הנה אסורה בהחלט! החוק מתייחס לכך כחוק האזנת סתר, תשל"ט‑1979, עם עונשי מאסר של עד חמש שנים.
הדיון הציבורי והמשפטי שם דגש על כך שקיים שוויון כלשהו בין זכות לפרטיות לבין שימוש בכלים כמו הקלטה לחיזוק ראיות, והתאפשרות להקליט עצמי מספקים איזון בין שימוש פרטי להגנה חוקית לבין הגנה מפני חדירה בלתי מורשית.
Google Voice להקלטת שיחות נכנסות (לא זמין בישראל)
Google לקחו את הקלטת השיחות באייפון בארה"ב צעד אחד קדימה ומצאו פתרון מקורי. כדי להקליט שיחות נכנסות באייפון דרך Google Voice.
כל מה שצריך לעשות הוא לנייד את מספר הטלפון שלכם ל, כן – גוגל.
בעצם כך גוגל הופכת להיות ספק השירות של אותו המספר וכל השיחות עוברות דרך שרתי גוגל.
כתוצאה מכך כל השיחות מוקלטות ומסודרות בפאנל הניהול שלכם ב Google Voice.
איך זה עובד?
הפעלת מספר Google Voice
ראשית, צרו חשבון Google Voice דרך המחשב או האפליקציה. בחרו מספר אמריקאי (שירות זמין רק בארה״ב) והמשיכו לאימות המספר.
קישור והעברת שיחה
בתוך ההגדרות ב־Google Voice, תחת Calls → Custom call forwarding, הוסיפו את מספר הטלפון שתרצו לקבל את השיחה, עד 6 מספרים מאומתים.
הקלטת שיחה בלחיצה על מקש 4
לאחר העברת השיחה ל־Google Voice, לחצו על 4 בכל רגע בשיחה כדי להתחיל הקלטה. לחיצה חוזרת על 4 או סיום השיחה תסיים את ההקלטה. תופיע הודעה קולית המודיעה על סיום ההקלטה.
תמלול הקלטות אוטומטי By Google
ההקלטות נשמרות באופן אוטומטי ב־Google Voice – הן ניתנות להאזנה, הורדה, תמלול או שיתוף דרך התפריט “Recorded” באפליקציה או באתר .
יתרונות וחסרונות
חינמי לשימוש עסקי/אישי בסיסי (לא כולל שיחות בינלאומיות) | אפשרות הקלטת שיחות נכנסות – לחיצה על כפתור בלי צורך בשירות צד ג' | שילוב עם תמלול והתראות קולי-וויזואליות
חסרונות
שירות זמין בארה״ב בלבד – דורש מספר אמריקאי ומכשיר הממוקם בארה״ב | מוגבל רק לשיחות נכנסות, לא ניתן להקליט שיחות יוצאות | יכול להיות עומס חיוג אם משתמשים ביותר מ־6 מספרים קשורים | קיימות חיובי סלולר בעת העברת שיחה
השיטה של העברת מספר ל־Google Voice מאפשרת הקלטה קלה, אמינה ומהירה של שיחות טלפון באייפון. זהו פתרון מעולה, אם אתם חיים בארצות הברית.
הקלטת שיחות באנדרואיד - ברוכים הבאים לאוטומציה
הקלטת שיחות באנדרואיד זו כבר חוויה אחרת, חיובית ופשוטה שכלל לא תרגישו, היות והיא רצה אוטומטית ברקע ומקליטה כל שיחה נכנסת ויוצאת.
הכירו את אפליקציית רשמקול באנדרואיד. התחיל מפונקציה מובנית באפליקציית הטלפון, המשיך באפליקציות צד ג’ שתומכות בשיחות רגילות וב‑VoIP והמשיך דרך שירותים מבוססי ענן כמו Google Voice, שימוש במכשירים חיצוניים (Bluetooth/Lights/Aux), ועד להתקנה עם root ו‑Magisk.
רשמקול מקצועי
בנוסף לפונקציית הקלטת שיחות מובנית (אוטומטית) כשמו כן הוא רשם-קול. שימוש במיקרופון הרגיש של הטלפונים הסלולרים של ימינו יאפשר לכם להקליט כל שיחה ופגישה באיכות מעולה. פתחו את האפליקציה ולחצו על Record להקלטת ממו, מזכר קולי.
פתרונות למקליטים כבדים
הקלטת שיחות אוטומטית במוקדי שירות לקוחות וארגונים גדולים היא תוצאה ישירה של האבולוציה הטכנולוגית במרכזי תקשורת (Contact Centers).
שורשי התופעה מתחילים עוד בשנות ה‑60, עם השימוש ב־PABX ו־ACD ראשוניים, ששילבו יכולות ניתוב שיחות והקלטה בסיסית לארכיון תכתובות וקבצי קול.
המניע הראשוני היה תיעוד שיחות לצורכי שירות ואבטחת עסקה – סוג של "הוכחת שיחה" במצב של אי הבנות או תלונות לקוח.
בשנות ה 80 וה 90 הגיעו מדיה דיגיטלית ושילוב מחשבים (CTI), שאפשרו הקלטה איכותית ספציפית וניתוחה.
היכולות הורחבו כל העת, כולל הקלטת מסך (screen capture) וחיבור תוכנות CRM שמומשו בעיקר בענפי הבנקאות, ביטוח ושירותי בריאות.
עם המעבר לשירות בענן ו־CCaaS בתחילת שנות ה‑2000, נעשתה הקלטת שיחות לחלק אינטגרלי של הפלטפורמות – הן עבור שירות ווירטואלי והן לצרכים ניתוח והבנה.
כיום הקלטת שיחות אוטומטית נחשבת לסטנדרט מקצועי בארגונים גדולים.
הפיצ’ר מופעל בדרך כלל באופן מלא (inbound ו‑outbound) כחלק מהמערכת, ללא צורך בהתערבות אנושית.
מערכות מתקדמות משלבות תמלול אוטומטי בעברית, ניתוח רגש לקוחות, זיהוי דפוסים ב‑AI (יכולות שיפור הכשרות, איתור נקודות כאב וביצוע אופטימיזציה בזמן אמת).
תרחישים בארגון גדול כוללים בקרת איכות, אימון נציגים, עמידה ברגולציה (כגון PCI, GDPR, CCPA), הגנה במקרה של מחלוקות, ותמיכה אנליטית אסטרטגית.
עם הצמיחה בשימוש ב‑AI ובענן, הכמויות העצומות של נתוני השיחות מחייבות ארכיטקטורת אבטחה, ציות לאחסון בתוקף והגנה מפני גישה בלתי מורשית.
יש דרישות הגנה רחבות, כולל הצפנה בקצה, מערכות RBAC, יומן גישה ותשתיות אחסון מאובטחות.
כך, הקלטת שיחות הפכה לכלי אסטרטגי מרכזי לתפעול ארגוני ועסקי – לא פחות מ"שומר שבת" על איכות השירות והציות לרגולציה.