תמלול משפטי

מלה במלה כולל חוות דעת מומחה לביהמ”ש

המרת קובץ קול לטקסט בעזרת AI או שכירת מתמלל אנושי כולל חוו"ד לביהמ"ש

המרת קבצי קול לטקסט (תמלול אוטומטי) הפכה לטכנולוגיה קריטית בעידן המודרני, עם יישומים רבים במגוון תחומים כמו עסקים, חינוך ומשפט. קיימות שתי גישות עיקריות בתחום זה: שימוש בבינה מלאכותית (AI) לצורך תמלול אוטומטי ושכירת מתמלל אנושי. בעוד שטכנולוגיות AI מתקדמות מציעות מהירות ויעילות בעלות נמוכה יחסית, הן עלולות להתמודד עם קשיים כמו רעשי רקע או מבטאים חזקים. לעומת זאת, מתמלל אנושי מבטיח דיוק והבנת הקשר גבוהים יותר, אך בעלות וזמן תמלול גבוהים יותר. במאמר זה נבחן את היתרונות והחסרונות של כל גישה, כולל שיקולים חשובים במקרה של מתן חוות דעת לביהמ”ש

Picture of רמי מועלם
רמי מועלם

מתמלל משנת 1996

עוד בשלהי שנת 2001, השנה שהקמתי את האתר Timlul.co.il, פנטזתי על היום בו לא אצטרך לשבת ולתמלל כל היום לפרנסתי. לאחר חיפוש נרחב ברחבי הרשת עם דגש על תוכנה שמסוגלת להבין עברית אני שמח לבשר כי, אאורקה מצאתי. באמצעות הכלי הפשוט הזה תוכלו להעלות כל קובץ קול ולתת למערכת לעשות את שלה. לאחר ניתוח קצר יוצג לכם כמה זמן ייקח להמיר את קובץ הקול לטקסט. לחצו על הכפתור מטה, צרו חשבון וקבלו 30 דקות חינם. לאחר מכן, המחיר הוא רק 10 דולר לשעת שיחה.

תוכן עניינים
AI artificial intelligence concept - robot hands typing on lit keyboard

בינה מלאכותית (AI) מציעה פתרונות מתקדמים בתחום התמלול, עם מערכות כמו Google Speech-to-Text, IBM Watson Speech to Text, Microsoft Azure Speech Service ו-Deepgram. המבוססות על אלגוריתמים של למידת מכונה ולמידה עמוקה שמאפשרות להן לזהות ולהמיר דיבור לטקסט בצורה מדויקת ומהירה. השימוש בטכנולוגיות אלו מתאים במיוחד לעסקים ולמשתמשים פרטיים המחפשים פתרון זול וזמין לתמלול קבצי קול.

יתרונות השימוש ב AI

שימוש בטכנולוגיות AI לתמלול מציע מספר יתרונות בולטים. ראשית, מהירות העיבוד היא כמעט מיידית, מה שמאפשר קבלת תמלול בזמן אמת. שנית, עלויות השימוש בשירותי AI נמוכות בהרבה משכירת מתמלל אנושי. בנוסף, השירותים זמינים באופן מקוון וניתן לגשת אליהם מכל מקום, בכל זמן. עוד יתרון משמעותי הוא השיפור המתמיד באלגוריתמים, שמוביל לדיוק הולך וגובר עם הזמן.

חסרונות השימוש ב AI

עם זאת, לטכנולוגיות AI יש גם חסרונות. איכות התמלול תלויה באיכות הקול ובמקרים של רעשי רקע (מקום הקלטת השיחה) או מבטאים חזקים, רמת הדיוק עשויה לרדת. בנוסף, אלגוריתמים מתקשים להבין הקשרים מורכבים ודקויות בשפה המדוברת, מה שמוביל לעיתים לתוצאות שאינן מדויקות. לבסוף, ישנם חששות בנושא שמירת הפרטיות והבטחת אבטחת הנתונים.

שכירת מתמלל אנושי

למתמללים אנושיים יש יתרונות ברורים בתחום התמלול. הם מציעים רמת דיוק גבוהה במיוחד, במיוחד במקרים של קבצים עם רעשי רקע או מבטאים חזקים. מתמללים אנושיים מסוגלים להבין את ההקשרים המורכבים והדקויות בשפה המדוברת, מה שמבטיח תמלול מדויק ואמין. בנוסף, במקרים בהם נדרשת חוות דעת לביהמ”ש, תמלול אנושי נחשב בטוח יותר ואמין יותר.

חסרונות בשכירת מתמלל אנושי

עם זאת, שכירת מתמלל אנושי היא תהליך יקר וזמן התמלול ארוך יותר בהשוואה לטכנולוגיות AI. עלות השימוש במתמלל אנושי גבוהה באופן משמעותי, ולעיתים יש צורך בהמתנה ממושכת לקבלת התמלול.

תמלול AI

ישנן לא מעט טכנולוגיות מובילות בזיהוי והמרת אודיו לטקסט. רובן ככולן מעולות היות והשימוש הנפוץ ביותר במערכות אלו הוא בשפה האנגלית. כאשר אנו מגיעים לעברית זה כבר התמודדות אחרת לגמרי של המערכות.

טכנולוגיות מובילות

Google Speech-to-Text מערכת עוצמתית המציעה תמיכה במספר רב של שפות ויכולת זיהוי ניבים מקומיים. IBM Watson Speech to Text: מתאפיינת בדיוק גבוה וביכולת להתאמה לצרכים עסקיים. Microsoft Azure Speech Service מספקת תכונות נוספות כמו תרגום בזמן אמת ושילוב עם שירותי Azure אחרים. Deepgram מספקת יכולת התאמה אישית גבוהה ותמיכה בטווח רחב של פורמטים קוליים.

כמו לכל דבר בחיים גם לתמלול AI יש חסרונות. באנגלית התוצאות שואפות לשלמות אך בעברית המצב פחות מזהיר. המערכות אינן מדייקות במאת האחוזים. היות וההקלטות הנן הקלטות סתר אשר ברוב המקרים איכותן ירודה קשה מאד לאלגוריתם לזהות את המלים הנאמרות בעקבות רעשי רקע, כניסה של אחד לדברי השני וכו’.

השירות הנו שירות זול משמעותית מאשר שכירת חברת תמלול מקצועית לכתיבת פרוטוקול השיחה.  ועקב כך הוא מומלץ לתלמידים, סטודנטים ולמעשה לכל אחד שמעוניין להפוך הקלטת אודיו לטקסט בצורה זולה ומהירה. 

מקצועי

המרת קובץ קול לטקסט נקרא בעברית תמלול. תמלול בא בכדי להקל על בית המשפט ועל העוסקים בדבר. כיום, השופטים עמוסים כל כך ואינם מאזינים להקלטות המוגשות לבית המשפט כראיה. לכן, קמו חברות תמלול אשר מפענחות את הקובץ הקולי, וכותבות את התוכן לקובץ וורד כתוב.

כאשר הנך מבקשת לבצע המרת קובץ קול לטקסט של קובץ הקלטה מסויים עלייך לבצע תמלול. עלייך להעלות את הקובץ או לשלוח אותו אלי בוואטסאפ.

בכפוף לשעות העבודה נשלח אלייך הצעת מחיר לביצוע תמלול הקלטה. תוכלי לעיין במחירון תמלול. לאחר אישורך וביצוע תשלום באמצעות כרטיס אשראי אנו נחל בעבודת התמלול.

עד שבעה ימי עסקים, אלא אם ביקשת אחרת – אשלח אלייך את התמלול בצירוף חוות דעת מומחה לבית המשפט. כאשר תקבלי את הקובץ תוכל להשתמש בו כאוות נפשך למשטרה, לבית המשפט בעניין פלילי או אזרחי וכמובן לספק אותו לעורך דינך בכדי שייצג אותך נאמנה בבית המשפט.

תמלול עצמי

מעוניינים לתמלל את הקובץ בעצמכם? Express Scribe הנה התוכנה הפופולארית ביותר ע”י מתמללים. אני משתמש בה כבר כמעט 15 שנים.

לפני שאתם מתחילים לבצע המרת אודיו לטקסט בתוכנה הכנסו אל Options-Controller-Hot Keys. ניתן להגדיר כפתורים לחזרה לאחור, לעצירה והמשך הפעלה של הנגן. אני משתמש שנים בקונטרול P עבור Play, קונטרול S עבור Stop וקונטרול D לחזרה לאחור.

כמו כן ניתן להגדיר את זמן החזרה לאחור. אצלי מד הזה עומד על שלוש שניות.

Call Now Button